Detailhandel en warenhuizen

Warenhuizen zijn grote markten die een groot assortiment aan goederen te verkopen. BEDRIJF T. EATON LIMITED Toronto (opgericht 1869) is een van de eerste winkels in de wereld met een ruime keuze van producten op grote schaal, en degene die introduceerde de Simpsons en Mail in Canada. Statistics Canada maakt een onderscheid tussen de grote warenhuizen (“traditionele”) en populaire warenhuizen, waarvan de goederen bereik is zo groot als die van de eerste categorie, maar wordt meestal aangeduid als discounters. Winkels in de laatste categorie niet omvatten alle activiteiten rondom de verkoop op een korting. Onder de 312 grote warenhuizen die in Canada telde in 1994, 188 (60 p. 100) bevinden zich in tien grote stedelijke gebieden.

Tijdens de jaren ’80, de traditionele warenhuizen zijn marktaandeel verliezen ten gunste van winkels met korting, de prijzen zijn lager en het aanbieden van meer flexibele financiering regelingen voor goederen zoals meubels en apparaten, en ook in het voordeel van gespecialiseerde detailhandel met een klantenservice is top notch. BEDRIJF VAN Hudson’s Bay Company (HBC), samen met haar dochterondernemingen Fields, Marshall Wells en Simpson, totaal, in 1993, een omzet van meer dan $ 5,4 miljard, heeft 69.000 medewerkers en is gerangschikt 31e bij de bedrijven Canada. HBC, Sears Canada (een omzet van $ 4 miljard) en Eaton Company Ltd van Toronto (omzet niet beschikbaar) bij elkaar te houden ongeveer 75 procent. 100 markt van de traditionele warenhuizen. De eerste ‘hypermarkt’ (meer dan 3500 m2) opent haar deuren in Montreal in 1973. Sindsdien hebben de Canadese Superstore en Safeway’s Food for Less ontstond in de retail-landschap van de Canadese voorsteden.